KURIER 21

ROK SZKOLNY 2005/2006

8

Szkoła Podstawowa nr 21
im. Królowej Jadwigi w Lublinie

Epoka lodowcowa 2
Odwilż

Ważne tematy:

Pierwszy dzień wiosny w naszej szkole
Dnia 21. marca 2006 roku w naszej szkole obchodziliśmy Spring Day in Europe. Tematem przewodnim tegorocznego dnia wiosny była „Debata o Naszej Przyszłości".

Anonimowa poezja
Nadzieja…
Ona niczym kwiatu pąk,
Jak woda daje życie.

Muszelkowy świat i tropikalne piękności
Wiele morskich zwierząt tworzy własne ,,domki" w postaci różnego rodzaju zewnętrznych skorup.  Te stworzenia należą do wielkiej grupy zwierząt nazywanej mięczakami.

Konstytucja 3 Maja
Konstytucja 3 maja - uchwalona 3 maja 1791 roku ustawa regulująca ustrój prawny Rzeczpospolitej.

Humor
Na posterunku policji dzwoni telefon:
- Ratunku!!! Do domu włamał się kot!
- Kot to nie powód, żeby dzwonić na policję. A kto mówi?
- Papuga.

Recenzja -Epoka lodowcowa 2
Pękają lody, topnieją śniegi i nadchodzi wiosna.

Co myśli o mnie gołąb za oknem?
Pewnego zimowego dnia latałem nad Lublinem w poszukiwaniu pożywienia


„Zabawa w wywiad" 
Wywiad 2
Wywiad 4
Wywiad 5
Wywiad 6
Wywiad 7

    31 marca na ekrany polskich kin weszła druga część „Epoki lodowcowej": „Epoka lodowcowa 2: Odwilż". Pękają lody, topnieją śniegi i nadchodzi wiosna. Leniwca Sida, tygrysa szablozębego o imieniu Diego i Mańka, czyli przyjaznego mamuta, czekają nowe, niebezpieczne, bardzo zwariowane przygody. Oczywiście nie brakuje też ulubieńca wszystkich - Wiewióra, który jest właściwie bezpośrednią przyczyną nadejścia epoki lodowcowej w części pierwszej. Oglądając dalsze losy naszych bohaterów jesteśmy świadkami starań Mańka o założenie rodziny. Maniek boi się wyginięcia swojego gatunku, ale na szczęście spotyka na swojej drodze Elę - ostatnią mamucicę na Ziemi. Całą sprawę bardzo komplikuje fakt, że uważa się ona za oposa. Wędruje po dolinie razem z dwoma przybranymi braćmi, prawdziwymi oposami - Zdzichem  i Edkiem, największymi rozrabiakami epoki. Dodatkowo Ela i Maniek serdecznie się nie znoszą i plany założenia mamuciej rodziny dostarczają czasami bardzo komicznych sytuacji.
    Nadchodząca wiosna i ocieplenie powodują, że lodowa tama powstrzymująca wodę z roztopionego lodowca może w każdej chwili runąć i spowodować zalanie całej doliny, a następnie śmierć wszystkich znajdujących się tam zwierząt. W obliczu niebezpieczeństwa, jakie grozi naszym bohaterom, wszyscy wyruszają na drugi koniec doliny, gdzie widzą dla siebie szansę na przeżycie kataklizmu. W drodze do celu czyhają na nich liczne niebezpieczeństwa             i przygody.
    Nasi bohaterowie są pełni humoru, a ich przeżycia pełne niespodzianek, więc pomimo grozy sytuacji opowieść ta jest ogromną dawką śmiechu i radości nie tylko dla dzieci. Zaobserwowałam, że dorośli bawią się nie mniej i śmieją się wcale nie ciszej od dzieci, z którymi przyszli do kina. Podejrzewam, że to z radości, że mogli się razem z nimi zabrać na „Epokę lodowcową 2: Odwilż".    A jeśli ktoś nie ma dzieci - ma pecha. Musi czekać na kopię DVD. Tak, jak mój tata, który nie mógł ze mną pójść i bardzo tego żałuje.


Małgorzata Łazuka                                                                                                    klasa IV „e"

ŚWIĘTO SZKOŁY

Gazetka nr 3

Gazetka nr 4[BI]

Gazetka nr 5

Gazetka nr 6

Gazetka nr 7

Gazetka nr 8

Drodzy uczniowie!


    Zwracam się do Was z gorącą prośbą. Przyłączcie się do akcji „Chrońmy nasze środowisko".
    Istnieje wiele sposobów na to, by dbać o przyrodę. Pilnujcie, aby nikt nie wyrzucał odpadów w lesie, do wody lub na trawniki. Sortujcie śmieci, bo niektóre z nich można poddać recyklingowi. Zwracajcie szczególną uwagę na rośliny i zwierzęta, którym grozi wyginięcie. Upominajcie innych, aby również przestrzegali naszych „ekologicznych zasad".

    Pamiętajmy, że nasze środowisko musi nam służyć jeszcze wiele lat. Tylko od nas zależy, w jakim otoczeniu będziemy żyli w przyszłości.

                                                                                                   
Małgorzata Łazuka                                                                                                              klasa IV „e"