SPORT NA WESOŁO ;-)

W KLASACH I - III

 

Uwaga Uczniowie klas I – III!

 

W najbliższy poniedziałek (21 kwietnia 2008r.) zapraszamy Was
do sportowej rywalizacji.

Przygotujcie strój sportowy, antypoślizgowe obuwie, wiele siły i dobry humor.

Gwarantujemy wspaniałą zabawę!

 

 

Zajęcia sportowe w patio

prowadzone przez wychowawców poszczególnych klas

wg załączonego scenariusza

 

 

 

8.55 – 9.40  klasa II a, II d

 

9.50 – 10.35 klasa I b, I c

 

10.45 – 11.30 klasa I a, I d

 

11.40 – 12.25 klasa III b, III c, III d

 

12.45 – 13.30 klasa II b, II c

 

13.40 – 14.25 klasa III a, III e

 

 

 

Klasy I

Klasy II

Klasy III

 

 


 

KLASY I

 

 

Bieg z gazetą

        

 Każdy zawodnik trzyma rozłożoną gazetę i kładzie ją sobie na klatce piersiowej. Na sygnał prowadzącego biegnie po prostej do pachołka, starając się nie zgubić gazety, obiega ją i wraca na linię startu. Wygrywa drużyna, która szybciej wykona ćwiczenie i nie zgubi gazety.

 

 

Gazetowe kule

 

 

         Zawodnicy obu drużyn ustawieni w rzędach, na sygnał prowadzącego wykonują kule gazetowe. Gotowe kule unoszą w górę. Wygrywa drużyna, która szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie.

 

 

Rzut do celu

 

 Wszyscy zawodnicy trzymają wykonane przez siebie gazetowe kule. Na podłodze w odległości ok. 3, 4 kroków leży obręcz. Na sygnał dzieci wykonują rzut, sposobem dowolnym, do obręczy. Wygrywa zespół, który wrzuci więcej gazetowych kul.

 

 

Skoki kangurów

 

         Pierwszy zawodnik w drużynie trzyma plastykowa butelkę między udami, wykonuje skoki kangura po prostej, do pachołka. Powrót biegiem w butelką w ręku. Podaje ją następnemu zawodnikowi. Wygrywa drużyna, która szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie.

 

 

Marsz z woreczkiem na głowie

 

         Uczestnicy zabawy maszerują z woreczkiem na głowie, slalomem między pachołkami, w kierunku mety. Powrót biegiem, po prostej, z woreczkiem w dłoni. Wygrywa zespół, który szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie.

        

 

Bieg ze skakanką

        

 Dzieci ustawiają się w dwóch rzędach po 10 osób, każdy w rzędzie trzyma w prawej dłoni skakankę, która jest rozciągnięta na całą długość rzędu. Na sygnał rzędy biegną jak najszybciej do linii mety, starając się nie zerwać trzymanej skakanki. Na mecie obiegają ustawiony pachołek i całym rzędem wracają na miejsce, ustawiają się tak, jak na początku. Wygrywa rząd, który wrócił na miejsce szybciej i nie zerwał skakanki.

 

 

Podaj piłkę

 

         Uczestnicy stoją w rzędzie z wysoko uniesionymi ramionami. Pierwsza osoba z rzędu podaje piłeczkę do tyłu. Ostatni zawodnik biegnie z piłeczka na początek i znowu podaję ją do tyłu. Ćwiczenie kończy się wówczas, gdy pierwszy zawodnik znowu będzie na swoim miejscu. Wygrywa zespół, który szybciej wykona ćwiczenie i nie „zgubi” piłki.

 

 

 


 

KLASY II

 

 

Przejście równoważne po ławeczce

 

         Uczestnicy ustawieni w dwóch rzędach. Na sygnał prowadzącego biegną do ławeczki, przechodzą po niej szybkim krokiem, zeskok z ławeczki do przysiadu, przejście przez szarfę (od dołu), obiegnięcie pachołka, powrót biegiem po prostej. Wygrywa drużyna, która szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie.

 

 

Skoki zawrotne przez ławeczkę z czołganiem

 

         Na sygnał zawodnicy dobiegają do ławeczki, chwytając ławeczkę obiema rękami, wykonują przeskoki zawrotne, następnie czołgają się do pachołka. Powrót biegiem po prostej. Wygrywa, zespół, który szybciej dotrze do mety.

 

 

Przeciąganie na ławeczce z rzutem do celu

 

         Zawodnicy dobiegają do ławeczki, kładą się na brzuchu, chwytając ławkę przeciągają się do jej końca. Wykonują siad na ławeczce i jeden rzut woreczkiem do obręczy, znajdującej się w miejscu pachołka. Wstają i wracają do swojej drużyny. Wygrywa zespół, który wykona więcej celnych rzutów.

 

 

Kozłowanie piłki

 

         Zawodnicy na sygnał kozłują piłkę, slalomem między pachołkami w kierunku mety. Wracają kozłując po prostej. miejscu (przy ławeczce). Wygrywa drużyna, która szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie.

          

 

Wyścigi raków

 

         Zawodnicy, na sygnał prowadzącego, biegną w podporze tyłem, po prostej do pachołka i z powrotem. Wygrywa zespół, który szybciej wykona ćwiczenie.

 

 

Gąsienica

 

          Drużyny ustawiają się w rzędzie z szeroko rozstawionymi nogami. Na sygnał prowadzącego ostatnia osoba z rzędu przechodzi pod nogami kolegów na początek gąsienicy i ustawia się w pozycji jak na początku. Wygrywa drużyna, której zawodnicy szybciej utworzą taką samą gąsienicę.

 

 

Podaj piłkę

 

         Uczestnicy stoją w rzędzie z wysoko uniesionymi ramionami. Pierwsza osoba z rzędu podaje piłeczkę do tyłu. Ostatni zawodnik biegnie z piłeczką na początek i znowu podaję ją do tyłu. Ćwiczenie kończy się wówczas, gdy pierwszy zawodnik znowu będzie na swoim miejscu. Wygrywa zespół, który szybciej wykona ćwiczenie i nie „zgubi” piłki.

 

 

 


 

KLASY III

 

 

Bieg z rzutem do celu

 

         Zawodnicy otrzymują woreczki gimnastyczne. Z woreczkiem biegną slalomem w kierunku pachołka, gdzie ustawione są 2 kosze. Wykonują rzut woreczkiem do kosza i wracają po prostej. Wygrywa drużyna, która będzie miała więcej celnych rzutów.

 

 

 Utrzymaj piłeczkę

 

         Zawodnicy ustawieni na linii startu, pierwsze osoby trzymają w rękach rakietkę do badmintona, a na niej piłeczkę. Biegną z rakietką i piłeczką do pachołka, obiegają go, wracają na linię startu, a rakietkę przekazują kolejnemu zawodnikowi. Wygrywa drużyna, która szybciej wykona ćwiczenie
i nie „zgubi” piłeczki.

 

 

Bieg z piłkami lekarskimi

        

         Pierwszy zawodnik biegnie slalomem między pachołkami, trzymając dwie piłki lekarskie w kierunku pachołka, obiega go i wraca po prostej do swojej drużyny, gdzie przekazuje piłki (tak, aby nie upadły na podłogę) kolejnemu zawodnikowi. Wygrywa zespół, który szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie. 

 

 

Wyścig raków

 

         Zawodnicy w podporze tyłem, trzymając woreczek gimnastyczny na brzuchu poruszają się slalomem w kierunku pachołka i z powrotem. Wygrywa drużyna, która szybciej i dokładniej wykona ćwiczenie.

 

 

Czołganie z przeszkodami

 

Na torze przeszkód ustawione są dwa pachołki w niewielkiej odległości, szarfa, piłka lekarska, obręcze gimnastyczne. Zawodnicy czołgają się slalomem, między pachołkami w kierunku szarfy, przekładają szarfę od góry, wykonują przeskok obunóż przez piłkę lekarską, przekładają obręcz od dołu. Powrót biegiem, po prostej. Wygrywa drużyna, która szybciej wykona ćwiczenie.

 

 

Przenoszenie krążka na kiju

 

         Na torze ustawiono trzy przeszkody: ławeczkę (ustawiona w poprzek), pachołek, obręcz gimnastyczna. Zawodnicy, trzymając krążek na kiju pokonują przeszkody: przechodzą przez ławeczkę, obchodzą pachołek i przekładają obręcz z góry na dół. Powrót po prostej. Wygrywa drużyna, która dokładniej wykona ćwiczenie.

 

 

Gąsienica

 

          Drużyny ustawiają się w rzędzie z szeroko rozstawionymi nogami. Na sygnał prowadzącego ostatnia osoba z rzędu przechodzi pod nogami kolegów na początek gąsienicy i ustawia się w pozycji jak na początku. Wygrywa drużyna, której zawodnicy szybciej utworzą taką samą gąsienicę.

 

 

Podaj piłkę

 

         Uczestnicy stoją w rzędzie w lekkim rozkroku. Pierwsza osoba z rzędu podaje piłeczkę do tyłu dołem, między nogami. Ostatni zawodnik biegnie z piłeczką na początek i znowu podaję ją do tyłu. Ćwiczenie kończy się wówczas, gdy pierwszy zawodnik znowu będzie na swoim miejscu. Wygrywa zespół, który szybciej wykona ćwiczenie i nie „zgubi” piłki.